Urodowy mit : czy pasta do zębów leczy trądzik ?

Salut! 


Pewnie słyszałyście albo i nie o krążącym micie na temat leczenia trądziku pastą do zębów. Pamiętam, że jak byłam w okresie wczesnego trądziku, to jedna z moich koleżanek właśnie w ten sposób chciała wyleczyć niechciane wypryski.  Z tego co wiem, to udało jej się jedynie wysuszyć wyprysk, przez co stał się on mniej widoczny. Czy aby na pewno było to dobry sposób na tego typu problem ? Myślę, że nie bardzo, ponieważ kupując kosmetyk w drogerii właśnie przeznaczony na ten problem on potrzebuje całą noc. Tutaj natomiast wszystko dzieje się w ciągu 15 nim. Wydawać by się mogło, że jest to dużo lepsza metoda, niestety tak nie jest. Z tego co wiem, to pasta posiada składniki, które mogą zaszkodzić skórze twarzy. Przeczytałam na Internecie wypowiedź dermatologa dr Schultz`a w rozmowie z "Huffington Post". Mówi to tym, że pasta posiada takie składniki jak : soda oczyszczona, woda utleniona, alkohol, mentol, olejki eteryczne i triclosan, dzięki którym krostki szybciej wysychają. Podkreśla również, że ich działanie nie ma nic wspólnego z leczeniem trądziku. To wyłącznie zastąpienie stanu zapalnego podrażnieniem skóry. Istnieje spore ryzyko, że skóra zacznie cię piec i swędzieć. Tak więc nie próbujcie proszę tej metody jeżeli nie chcecie sobie pogorszyć stanu waszej cery. 
Dziękuję za obecność ;)

2 komentarze:

  1. słyszałam o tym, ale wolałam nie testować na sobie - wolę wizyty u dermatologa ;p a poza tym raz chyba coś czytałam że taka pasta może mieć takie działanie pod warunkiem że nie jest to żadna wybielająca czy coś w tym rodzaju...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie będę próbować tej metody. Nie mam do niej przekonania ;)

      Usuń

***Thanks for comments ;* I won't accept comments, which insult me.***

$("img[src='http://img1.blogblog.com/img/anon36.png']") .attr('src', 'http://dodatki.blogowicz.info/news/nimgs/garfarms.gif') .ssyby('blank')